Garantie & reparatie

Op al onze producten is een wettelijke garantie van toepassing. Dit wil zeggen dat een product hetgeen moet doen van wat je er als gebruiker in alle redelijkheid mag van verwachten.

Soms kan het voorkomen dat een product binnen de garantietermijn stuk gaat of niet meer naar verwachting werkt. Daarvoor bieden wij garantie en reparatie aan zodat je snel weer kan werken aan het verbeteren van je gezondheid.

Op al onze fitnessapparaten is een wettelijke garantie van toepassing. Op nieuwe fitnessapparatuur zit garantie van de leverancier. Vaak is dit rond de 2 jaar maar er zijn ook fitnessmerken die een garantietermijn bieden van 3 jaar, 5 jaar en oplopend tot zelfs 10 jaar garantie. Het kan ook voorkomen dat de leverancier verschillende garanties biedt op verschillende onderdelen. Bij al onze nieuwe fitnessapparatuur vermelden wij welke garanties er van toepassing zijn.

Ja zeker, toestellen die wij als gebruikt of gereviseerd verkopen worden eerst grondig door onze eigen specialisten nagekeken en waar nodig worden er onderdelen vervangen.

Afhankelijk van het toestel kan je 6 maanden, 1 jaar of 2 jaar garantie hebben. Dit verschilt per toestel en staat altijd aangegeven bij de productinformatie van het toestel.

De garantie die je dan hebt op je fitnessapparaat is garantie vanuit Fitness24. Mocht er een probleem zijn dan zullen onze gespecialiseerde monteurs langskomen om het probleem, indien mogelijk, op locatie te verhelpen. Betreft het na diagnose van de monteurs dat het probleem niet op locatie hersteld kan worden dan kan het zijn dat we het toestel mee moeten nemen naar onze werkplaats.

Is je fitnessapparaat tijdens het trainen kapot gegaan of werkt deze toch nét niet helemaal soepel? Dan kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice zodat kunnen kijken of we het probleem voor je kunnen oplossen.

Let op wij kunnen alleen fitnessapparatuur repareren en/of (laten) nakijken als deze ook in onze collectie zit en bij ons aangekocht is. Bij defect kan je altijd onze klantenservice contacteren zodat we kunnen kijken of we het probleem kunnen oplossen.

Let op, alleen voor merken die wij verkopen, van andere merken kunnen we namelijk geen onderdelen inkopen en hebben we helaas geen technische kennis.

 

Wat hebben wij van je nodig om je goed verder te kunnen helpen?

Je kan ons een e-mail sturen of telefonisch contact opnemen. Een e-mail heeft bij defecten / mankementen de voorkeur.

Beschrijf in je e-mail zo goed mogelijk het defect of het mankement dat ervaren wordt. Is bijvoorbeeld een kabel versleten of geknapt van je krachtapparaat dan kan een korte beschrijving met foto al voldoende zijn. Is het probleem wat complexer bijvoorbeeld een tikkend of ratelend geluid bij je spinningfiets of loopband. Probeer dan het probleem zo goed mogelijk te beschrijven, wanneer hoor je het geluid, hoor je het ook als je het apparaat in een andere stand zet, welke oefening voer je uit etc. Daarnaast kan je ook nog foto’s en/of video’s meesturen. Dit helpt ons om het probleem sneller vast te kunnen stellen en een oplossing te kunnen bieden.

Heb je een video gemaakt of meerdere foto’s? Het kan voorkomen dat de video of de foto’s te groot zijn om direct via een e-mail te sturen. Daarom kan je (gratis) gebruik maken van WeTransfer om je video’s en/of foto’s naar ons te sturen.

Is je fitnessapparaat buiten de garantieperiode kapot gegaan? Dan kunnen we je in sommige gevallen helpen om je fitnesstoestel te repareren.

Houd er rekening mee dat buiten de garantieperiode wel voorrijkosten, uurloon en onderdelenkosten berekend kunnen worden. Voor reparatie buiten de garantieperiode en een kostenschatting kan je het beste even contact opnemen met onze klantenservice.

De factuur die je van ons gekregen hebt is het officiële garantiebewijs. Je kan de factuur vinden in de bijlage van je bestelbevestiging. Kan je jouw factuur niet terug vinden of heb je deze niet meer? Dan kan je ook even contact opnemen met de klantenservice.

Kleine producten die je retour wilt sturen kan je gemakkelijk per pakketpost terug sturen. Zorg ervoor je de te retourneren producten in de originele verpakking terug stuurt zodat het niet kan beschadigen.

Mocht het niet via pakketpost retour kunnen dan schakelen we een bezorgdienst of koerierdienst in om het op te halen. Zorg er hierbij voor dat alles goed beschermd is en dat fragiele delen goed verpakt zijn met beschermingsmateriaal.

Er zijn verschillende soorten fitnessapparatuur met bijhorende garanties te onderscheiden. Het is belangrijk om hiermee rekening te houden bij de aanschaf van je nieuwe fitnessapparatuur.

Thuisfitness
Fitnessapparatuur voor thuisgebruik wordt minder intensief gebruikt dan fitnessapparatuur in de sportschool of fysio. Deze toestellen zijn daarom dan ook vaker lichter uitgerust.

Semiprofessioneel
Deze fitnessapparatuur is geschikt voor thuisgebruik en semi commercieel gebruik zoals bij fysio’s en personal training studio’s.

Professionele fitnessapparatuur

Dit is de zwaarste fitnessapparatuur in de markt. Dit type toestellen wordt veelal door sportscholen of hotels gebruikt.

Bij elk fitnessapparaat geven wij aan voor welk gebruik deze geschikt is. Zet je bijvoorbeeld een fitnessapparaat voor thuisgebruik in de sportschool dan is de kans aanwezig dat deze sneller zal slijten. Belangrijk bij je keuze is dat je goed oplet met de inzetbaarheid van het betreffende fitnesstoestel. Wanneer je een thuisfitness toestel in een professionele omgeving wilt gebruiken en deze dan defect gaat de kans groot is dat het merk geen garantie geeft.

Wat er onder de garantie valt is afhankelijk van het gebruik en het fitness merk. Sommige merken geven verschillende garanties op verschillende onderdelen. Zo kan het bijvoorbeeld voorkomen dat een merk bij thuisgebruik 5 jaar garantie op onderdelen geeft en 10 jaar garantie op het frame.

Dit is situatie afhankelijk, soms is het mogelijk om vrijwel dezelfde dag het probleem op te lossen maar het kan ook voorkomen dat we meer tijd nodig hebben om het probleem te achterhalen. Het kan ook voorkomen dat we onderdelen ter vervanging nodig hebben. Deze onderdelen liggen veelal op voorraad bij onze distribiteurs. Indien een bepaald onderdeel niet op voorraad is doen wij er samen met de distribiteur alles aan om het benodigde onderdeel zo snel mogelijk beschikbaar te hebben om de reparatie in te kunnen plannen.

Vertoont je fitnessapparaat een defect of mankement neem dan eerst contact op met onze klantenservice. Afhankelijk van het probleem kunnen wij gespecialiseerde monteurs langs sturen of een monteur van het betreffende merk. Je fitnessapparaat hoef je nooit bij ons langs te brengen. Scheelt weer sjouwen.

Waarom Sanden?
Sports Specialists Since 2001

Home | Klantenservice > Garantie & reparatie

Print

Om je beter van dienst te kunnen zijn, maakt deze website gebruik van Cookies. Door op "Ik ga akkoord" te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.